PRERELEASE

Eelmine teema
Järgmine teema
Prindi teema
MTG Reeglid algajatele #142445
21.05.2014 16:44:25
21.05.2014 16:44:25
Liitus: Jul 2003
Postitusi: 8,622
Tallinn
Kaupo Sees OP
kohtunik l2
Kaupo  Sees OP
kohtunik l2
Liitus: Jul 2003
Postitusi: 8,622
Tallinn
Hakkasin tegema uut MTG õpetust, mida saaks välja printida ja jagada neile, kes asjast huvitatud on. Mul kunagi midagi sellist juba oli, aga väga ammu tehtud ja vajas uuendust. Võtsin selle teksti ja Vassili siin tehtud teksti ja hakkasin kombineerima. Valmis ei ole, aga annaks lugeda ja vaadata, kas enam-vähem arusaadav tekst. Mõelge just sellest seisukohast, et lugeja on võhik, nuub jne.






Sissejuhatus ja mängu eesmärk

Mängijatel on mängu alguses 20 elupunkti. Mängides erinevaid kaarte, üritab mängija vastase elupunktid nulli viia ja enda omasid kaitsta.



Igal mängijal on oma mängupakk, mis koosneb erinevatest kaartidest – loomadest ja loitsudest, maadest ja nõidustest, varusekaartidest ja maadelkõndijatest, mis peavad aitama seda eesmärki täita.

Millised kaardid oma pakki paned, see on sinu enda otsustada.

Magicus on 5 värvi: valge, sinine, must, punane ja roheline. Lisaks on kaardid, millel on mitu värvi ja kaardid, millel värvi üldse ei ole. Igal värvil on oma tugevused ja nõrkused. Pakis ei pea olema ainult ühte värvi kaardid, aga mida rohkem värve kasutad, seda keerulisem on mängida.



Magicu kaartide ülesehitus





Tsoonid

Need on kohad, kus saavad kaardid mängus olla.

Raamatukogu e mängupakk (Library)
ehk sinu mängupakk, kust sa hakkad kaarte tõmbama. Need kaardid peavad asuma kaardiseljaga ülespoole. Mängu ajal neid keegi vaadata ei saa. Igal mängijal on oma mängupakk. Mängu alguses võtavad mängijad sealt 7 kaarti kätte ja iga enda käigu alguses tõmbab mängija ühe kaardi juurde.

Käsi (Hand) Kui mängija võtab kaarte, siis lähevad nad tema kätte. Vastane sinu käes olevaid kaarte ei näe. Käest mängitakse kaarte välja järgmisse tsooni (stack), kust nad lähevad edasi omakorda juba järgmistesse tsoonidesse.

Stäkk e. pinu (Stack) Kui mängid käest kaardi, siis läheb see stäkki. Stäkk on KUJUTELDAV osa käe ja järgmiste tsoonide vahel. Mängu üks tähtsamaid osasid on see, et ükskõik, mida üks mängija ka ei teeks, teisel mängijal peab olema võimalus sellele vastata. Stäkk ongi selleks loodud koht. Kõik kaardid ja omadused (va. maade mängimine) lähevad mängides stäkki. Kui midagi mängid, siis läheb see stäkki ja kõigepealt on sul endal võimalik sellele vastata. Kui sa seda ei soovi, siis on võimalik vastasel vastata. Kui sa ei soovi vastata ja vastane ka mitte, siis kõige viimasena mängitud kaart või omadus laheneb (resolves). Loomad, planeswalkerid, artefaktid ja enchantmendid tulevad väljakule, instantite ja sorceryte omadused mõjuvad ja nad asetatakse surnuaeda.

Lahinguväli e. laud, väljak (Battlefield) Mängijad alustavad mängu tühja lahinguväljaga ja see on koht, kus kõik edaspidi toimuma hakkab. Iga käigu jooksul võib mängija panna ühe maa käest lahinguväljale. Loomad, artefaktid, enchantmentid ja maailmarändurid tulevad lahinguväljale kui nad on käest välja mängitud ja lahenenud.
Surnuaed (Graveyard) Koht, kuhu lähevad stäkist lahenenud instantid ja sorceryd ning mänguväljakult ära hävinenud kaardid.

Eksiil (Exile) Eksiil on midagi surnuaia sarnast, kuhu mõni kaart vahel teise saadab, aga vahel on kaartidel surnuaias ka mingid omadused või on neid võimalik sealt tagasi mängu tuua, siis eksiilist enamasti mitte.



NÄIDE, MILLINE SINU MÄNGULAUD VÕIKS VÄLJA NÄHA:





Kaartide tüübid

Kaarte on erinevaid ja loomulikult teevad nad teevad asju. Kiire ülevaade erinevatest kaarditüüpidest.

LAND (maa) – Laias laastus võib magicu kaardid jagada kaheks: maad ja kõik teised kaardid. Maakaardid on vajalikud teiste kaartide mängimiseks. Pöörates maa pikali, annab ta sulle MANA. Mana on see, mida on sul vaja teiste kaartide mängimiseks. Plains annab sulle valget mana, Island sinist, Swamp musta, Mountain punast ja Forest rohelist. On ka maid, mis annavad sulle värvitut mana.
Igal mitte-maa kaardil on üleval paremas nurgas sümbolid ja numbrid, mis kokku näitavad palju maid pead sa laual külili pöörama, et kaarti käest lauale käia. VAATA ÕPETUSE KÕIGE VIIMAST PILTI!
Iga enda käigu põhifaasis saad mängida oma käest väljakule ÜHE maakaardi. Mida rohkem käike mängus möödub, seda suurema maksumusega või seda rohkem kaarte saad mängida.



CREATURE (loom, koletis) - Loomad on need, kes saavad rünnata (attack) vastast ja kaitsta (block) sind. Igal loomal on oma jõud või tugevus (power) ja vastupidavus ehk elud (toughness). Jõud (esimene number) näitab, kui palju see loom teeb teisele loomale või vastasele lahingus (combat) kahju (damage). Vastupidavus (teine number) märgib seda, kui palju tuleb sellele loomale teha kahju ühe käigu jooksul, et seda hävitada.

LOOMAD SAAVAD RÜNNATA VASTASMÄNGIJAT VÕI VASTASMÄNGIJA PLANESWALKERIT. VASTASMÄNGIJA LOOMI RÜNNATA EI SAA. SEL KÄIGUL, KUI LOOM VÄLJAKULE TULEB, EI SAA TA RÜNNATA EGA KASUTADA KOHE ERIOMADUSI, MIS NÕUAVAD KAARDI KÜLILI PÖÖRAMIST, VAID PEAVAD OOTAMA ÜHE KÄIGU. Seda nimetatakse summoning sickness.



PLANESWALKER (maadelkõndija) - Nad tulevad lahinguväljale koos teatud arvu lojaalsusnäitajatega (loyalty counters), mis on näidatud kaardi all paremas nurgas. Igal maailmaränduril on omadused, mis lisavad või eemaldavad tema lojaalsusnäitajaid selle omaduse aktiveerimise eest. Omadusi saab aktiveerida üks kord oma käigus põhifaasi ajal. Mängija loomad saavad rünnata vastase maailmarändurit ja kaitsta seda vastase loomade eest. Iga kahju, mis tehtud maailmarändurile võtab maha niipalju lojaalsusnäitajaid, kui palju oli kahju. Kui maailmaränduril pole ühtegi lojaalsusnäitajat, siis läheb see surnuaeda.



SORCERY (loits) - Loitsu saab mängida ainult oma käigu põhifaasis (Main Phase). Samuti ei ole võimalik mängida nõidust, kui teine spell on stäkis (stack). (Käigu faasidest ja pinust on seletatud edaspidi.)
Nõidus teeb seda, mis on kirjas kaardi teksikastis ning siis tuleb see kaart panna oma Surnuaeda (Graveyard).

INSTANT (kiirloits) - Kiirnõidust saab mängida igal ajal, isegi vastase käigus või teise loitsu vastuseks. Nagu ka loits, teeb see seda, mis on kirjas tekstikastis ja siis läheb surnuaeda.


Viimati muutis Kaupo; 21.05.2014 17:17:46.

For each spell, there's a COUNTERspell.
Re: MTG Reeglid algajatele [Re: Kaupo] #142446
21.05.2014 16:45:01
21.05.2014 16:45:01
Liitus: Jul 2003
Postitusi: 8,622
Tallinn
Kaupo Sees OP
kohtunik l2
Kaupo  Sees OP
kohtunik l2
Liitus: Jul 2003
Postitusi: 8,622
Tallinn
ENCHANTMENT (nõidus) – See kaart mängitakse käest lauale ja jääb sinna seniks, kuni ta ära hävitatakse.

AURA (aura) – Aura on üks enchanmenti alamkategooria. Need enchantmentid tulevad lauale ja kinnituvad enamasti loomadele, muutes neid tugevamaks või nõrgemaks või annavad mingi lisaomaduse. Kui kaart, millele nad on kinnitunud hävitatakse, siis läheb ka aura surnuaeda.



ARTIFACT (artefakt) – Artefaktid on nagu enchantmentid, aga nad on esemed, millel ei ole enamasti värvi. Tulevad lauale ja on seal seni, kuni hävitatakse.

EQUIPMENT (varustus) - Neid on võimalik kinnitada oma loomadele teatud manamaksmuse eest, kui nad on juba lauale mängitud. Kui loom, kelle küljes on varustus, lahkub lahinguväljalt, ei lähe varustus surnuaeda (nagu Aura), vaid jääb lahinguväljale.





Kaartide mängimine

Igal kaardil, peale maakaartide, on üleval paremas nurgas sümbolid ja numbrid. See on maksumus, mis tuleb maksta, et kaart käest lauale käia. Numbrid ja sümbolid arvestatakse kokku. Numbritega märgitud arvu võid maksta ükskõik, mis värvi maadega, sümbolid tuleb maksta, aga just näidatud värvi maadega.





Käigud, faasid ja sammud.

Mäng käib nii, nagu enamus mänge, et kord on sinu käik, siis vastase oma, siis jälle sinu käik jne. kuni üks mängija võidab. Iga käik on jaotatud omakorda VIIEKS FAASIKS ja mõned faasid on omakorda jaotatud SAMMUDEKS.
Joonin alla need kohad, mis on igas faasis tähtsad ja kui loed ainult joonitud teksti, siis saad lühikirjelduse käigust:

1) Algusfaas (Beginning phase) – Koosneb kolmest sammust:
a) Untap step – Keera kõik oma permanendid püsti.
b) Upkeep step – Vahel mõni kaart ütleb, et selles faasis juhtub midagi. Siis tegutse omaduse juhiste järgi.
c) Draw step (tõmbe samm) – Mängija, kelle käik on, tõmbab oma raamatukogust kaardi ja asetab selle kätte.

2) Lahingueelne põhifaas (Main phase 1) - Saad mängida kaarte - koletisi, enchantmente, artifakte, enchantmente, sorcereid ja ka muid spelle(instante). Saad käia ka ühe maa.

3) Lahingu faas (Combat phase)– Selles faasis saad oma loomadega vastast või tema planeswalkerit rünnata.
a) Lahingu alguse samm – Mängija ütleb, et tahab hakata vastast ründama. Seejärel saab vastane ja peale seda ka sina soovi korral instante mängida ja aktiveeritavaid omadusi kasutada.
b) Ründajate määramise samm – Mängija otsustab, milliste loomadega rünnata. Seejärel saab vastane ja peale seda ka sina soovi korral instante mängida ja aktiveeritavaid omadusi kasutada.
c) Kaitsjate määramise samm – Kaitsev mängija otsustab, millised loomad kaitsevad ja milliste loomade vastu. Seejärel saab vastane ja peale seda ka sina soovi korral instante mängida ja aktiveeritavaid omadusi kasutada.
d) Lahingu kahju samm – mängijad valivad kuidas nad jaotavad lahingukahju, peale seda laheneb lahingukahju. Seejärel saab vastane ja peale seda ka sina soovi korral instante mängida ja aktiveeritavaid omadusi kasutada.
Lahingu lõpusamm – mängijad võivad mängida spelle instant kiirusel ja kasutada activated abiliteid

4) Lahingujärgne põhifaas (Main phase 2)
– Saad mängida kaarte - koletisi, enchantmente, artifakte, enchantmente, sorcereid ja ka muid spelle(instante). Saad käia ka ühe maa, kui eelmises põhifaasis seda ei teinud.

5) Lõpu faas (Ending phase)– Lõpetad oma käigu ja, kuigi mõned asjad toimuvad ka selles faasis:
a) Käigu lõpu samm – kontrolli üle triggered ability’d, peale seda võivad mängijad mängida spelle instant kiirusel ja kasutada activated abiliteid
b) Koristus samm – 1. Discard’i käsi maksimaalse käe suuruseni 2. Kõik kahju eemaldatakse püsikutelt 3. Kui midagi aktiveerus 1 ja 2 ajal siis see läheb stacki ja lahened nüüd sest 1. ja 2. ei kasuta stäkki . Kui midagi aktiveerus siis mängijad võivad mängida spelle instant kiirusel ning kasutada activated abiliteid ja peale seda hakkab koristus samm otsast peale.

Viimati muutis Kaupo; 21.05.2014 17:18:00.

For each spell, there's a COUNTERspell.
Re: MTG Reeglid algajatele [Re: Kaupo] #165392
16.08.2016 10:57:25
16.08.2016 10:57:25
Liitus: Apr 2013
Postitusi: 217
Estonia
Lord Väljas
entusiast
Lord  Väljas
entusiast
Liitus: Apr 2013
Postitusi: 217
Estonia
Kas 8-ndaks kaardi tüübiks on Tribal või mitte?

Viimati muutis Lord; 16.08.2016 10:57:33.

Hi Mate I opened a booster
Wow what did you get?
Only cards laugh
...
Re: MTG Reeglid algajatele [Re: Lord] #165393
16.08.2016 10:59:14
16.08.2016 10:59:14
Liitus: Dec 2005
Postitusi: 2,360
Tallinn
sherlock Sees
meister
sherlock  Sees
meister
Liitus: Dec 2005
Postitusi: 2,360
Tallinn
kui juba uppimiseks läheb, siis peldikumana ka lisada algposti


It is fortunate for this community that I am not a criminal.
Re: MTG Reeglid algajatele [Re: Lord] #165395
16.08.2016 12:56:40
16.08.2016 12:56:40
Liitus: Feb 2003
Postitusi: 2,878
tallinn
chew Väljas
pealik
chew  Väljas
pealik
Liitus: Feb 2003
Postitusi: 2,878
tallinn
Originally Posted By: Lord
Kas 8-ndaks kaardi tüübiks on Tribal või mitte?


Ei tasu algajate jaoks asja keeruliseks teha, kuna Tribal kaarditüüp esines palju aastaid tagasi, kahes setis vähesel (Future Sight, Rise of Eldrazi) ja kahes setis (Lorwyn, Morningtide) rohkemal määral, tõenäosus et praegune algaja neid kaarte kohtab, nii et tribal kaarditüüp rolli mängib, pole väga suur. Kõik tribal kaardid on põhitüübilt miskit muud ja loogilisemat (instant / sorcery / enchantment / artifact), ja "tribal" ei oma funktsionaalset tähendust kaarditüübina. Lisaks, tribal kaarte ei trükita enam tulevikus kunagi.

Saan aru, et kui varem oli ainult üks kaart, millele tribal "luges" st tarmogoyf, siis nüüd ka emrakul ja deliriumikaardid, aga ei hakkaks algajaid siiski kohe sellega segadusse ajama.

Peldikumana on aga parem argument, kuna seda näeb ka edaspidi.

Re: MTG Reeglid algajatele [Re: chew] #165397
16.08.2016 13:07:51
16.08.2016 13:07:51
Liitus: Mar 2002
Postitusi: 7,700
Tallinn // Tartu
Mirror Väljas
maailmarändur
Mirror  Väljas
maailmarändur
Liitus: Mar 2002
Postitusi: 7,700
Tallinn // Tartu
Ei tea nüüd. Algajatele võiks olla ikka kohe mingi tuleproov, nagu näiteks et pead aru saama Ice Cauldroni tekstist, siis alles kõlbad mängima.


Tee, mida oled lubanud;
lõpeta, mida oled alustanud;
ole õigeaegselt kohal.
Re: MTG Reeglid algajatele [Re: Mirror] #165457
19.08.2016 21:38:25
19.08.2016 21:38:25
Liitus: Apr 2013
Postitusi: 217
Estonia
Lord Väljas
entusiast
Lord  Väljas
entusiast
Liitus: Apr 2013
Postitusi: 217
Estonia
Ma võin aru saada, aga ei näe mõtet selle lugemisel.

Viimati muutis Lord; 19.08.2016 21:40:54.

Hi Mate I opened a booster
Wow what did you get?
Only cards laugh
...
Re: MTG Reeglid algajatele [Re: chew] #168410
22.01.2017 01:25:53
22.01.2017 01:25:53
Liitus: Jan 2017
Postitusi: 128
E
EndrikP Väljas
kasutaja
EndrikP  Väljas
kasutaja
E
Liitus: Jan 2017
Postitusi: 128
Peldikumana ehk siis magicu slangis wastes? sorry olen algaja.

Re: MTG Reeglid algajatele [Re: EndrikP] #168416
22.01.2017 12:35:56
22.01.2017 12:35:56
Liitus: Nov 2015
Postitusi: 854
Tartu
D
Duke Sees
vana tegija
Duke  Sees
vana tegija
D
Liitus: Nov 2015
Postitusi: 854
Tartu
peldikumana ehk värvitu mana. wastes on värvitu basic land


Avalik jututuba
Kes foorumis on?
1 liitunud kasutajat (Duke), 4 külalist, ja 0 ämblikku.
Legend Admin, , Moderator
Täna on sünnipäev:
Täna pole sünnipäevalisi.
Aktiivsed oksjonid
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.6.1.1
(Release build 20180111)