Eelmine teema
Järgmine teema
Prindi teema
Lehekülg 1/2 1 2
Kuidas mängida mägicut võistlustel #129869
26.10.2012 07:19:47
26.10.2012 07:19:47
Liitus: Aug 2002
Postitusi: 4,059
Tallinn
rawen Väljas OP
legend
rawen  Väljas OP
legend
Liitus: Aug 2002
Postitusi: 4,059
Tallinn
Kuidas mängida mägicut võistlustel.

I Eessõna

Alljärgnev kirjutis on peamiselt sellest, miks ja kuidas peaks võistlustel magicut mängima kiiremini ja üleliigselt molutamata. Kas neid mõtteid on siin vaja välja tuua, ei oska öelda. Igaüks oleme ju harjunud mängima nii nagu me oleme ja väga raske on neid harjumusi muuta.

Siiski. Minu kunagine füüsikaõpetaja, kes hirmsasti lektüüri armastas pidada, ütles, et moraali pidamise kasuprotsent on kuskil 2%-5%. Seega, kui sajast mängijast 2-5 tüüpi siit midagi reaalselt kõrva taha paneb, siis on juba asja ette läinud.

Ei ole olemas, kiired ja aeglaseid pakke, halbu ja raskeid match-up’e. On vaid aeglased mängijad. Ma võin täiesti rahulikult väita, et suudaksin 250 kaardist Battle of Wits pakki kiiremini mängida, kui legendaarne Paul Lumi kõige lihtsamat Burni.

Kellele see jutt mõeldud on:

• neile, kes tegelevad võistlusmägicuga, kuid ei võida nii tihti, aga siiski tahaks.
• neile, kes üleüldiselt mängivad aeglaselt ja kelle mängud venivad pikaks.
• neile, kes oskavad mängida, võidavad vahel, aga ikkagi mängivad millegipärast kahtlaselt aeglaselt.
• kõigile uutele mängijatele, kes on alles hiljuti alustanud ja mägicu põhitõed selgeks saanud.
• ja teistele ideaalsetele mängijatele nagu mina, et meelde tuletada ja endale teadvustada, mis ebavajalikke lolle liigutusi me mängides kogu aeg teeme.


II Sissejuhatus

Miks peaks kiiresti mängima? Lihtne.

• Võistlusel tiksub aeg ja sa pead selle aja sees võitma. Kui aeg saab otsa, siis sa ei võida. Loogiline.
• Sul jääb aega üle, et analüüsida nägematutel asjaoludel tulnud kaotust ja mõelda oma vigadele.
• Mängu ajal survesta vastast. Tee oma käigud ära ja jää talle punnsilmselt otsa vaatama. Las tema ragistab ajusid ja mängib aeglaselt. Aeglase mängimise eest on ennegi hoiatusi ja penalteid antud ja antakse ka edaspidi.
• Sul jääb aega üle, et pingeliseks ja pikaks kujunenud võistlusel järgmiseks matchiks puhata ja ette valmistuda.



Kiiresti mängimise all ei mõtle ma hooletut rapsimist ja läbimõtlemata käike, vaid optimeeritud ja kalkuleeritud käitumismustrit. Iga liigutus olgu see nii väike kui tahes haukab kokkuvõttes suure tüki sinu matchi ajast. Yu-gi-oh’likult kaardi tõmbamine, kaartide närveldav segamine ja muud teatraalsed liigutused on ju täiesti ebavajalik.

Püüan samm haaval välja tuua näpunäiteid, kuidas iga mänguetapiga aega võita.




III Paki segamine

Kui sa kogu selle jutu oled läbi lugenud, on sul juba niipalju tarkust kogunenud, et juba mängidki kiiresti matchi ära. Mis edasi?

De-sideboarding. Kohe. Muuda pakk tema algsele kujule: sideboard välja, maindeck kaardid tagasi sisse. Sega pakki mõned korrad. Kogu oma kodinad kokku ja mine puhka ja söö üks võileib. Oli pingeline 17 minutiline match, mille võitsid kiirelt tulemusega 2-1.

Algab uus round. Kuulutatakse välja paaringud.

Vut-vut otsi kiirelt oma õige koht, lao oma pudinad lauale ja hakka kohe pakki segama. Mida rohkem segad, seda suurem tõenäosus võidule. Ausalt. Küsi Eesti meistritelt.

Segamiseks ja mulliganimiseks on ettenähtud oma kindel aeg. Aga sa ei taha segamise peale väga palju aega kulutada, kuna mängida on ka vaja.

Kuna sa jõudsid enne vastast lauda ja alustasid enne teda paki segamist, jõudsid sa ka rohkem segada ja sul on suurem tõenäosus võidule. Sega umbes täpselt niikaua, kui vastane. Proovi enne teda segamine lõpetada, andes märku, et sina oled duelliks valmis.

Sega vastase pakki ka.

Igaüks segab pakki erinevalt. Õpi seda tegema lihtsalt kiiresti ja mingi korrapäraga. Harjutamise/harjumise asi.

Paki segamisel võib ajavõit ulatuda isegi minute(te)ni. Oleneb, kas tuleb teha mulligan või mitte.

Ajavõit: ~1 min.

IV Täringu veeretamine.

„Tere“
„Tere...“
„Andres..“
„Pats. Meeldiv tutvuda!“
„Veeretame täringut ka?“
„Veeretame. Näe seda 20-tahulist?“
„Ei see ei sobi, see on lifecounter. See pole päris täring ja temale ei kehti täringu füüsikaseadused. See poleks see õige. Mulle meeldib veeretada klassikalist kuuetahulist täringut. Oota ma kohe otsin oma lemmiku.“

(Pool minutit kohmitsemist ja täring leitakse).

„Veeretame minu täringut ka, siis oleks aus.“
„Saagu nii. 2 tükki korraga? High-roll võidab?“
„Olen päri“
„Ohhoooo ... kuus ja neli. Kokku kümme. Küll vedas“
„Tõepoolest. Ma pean veeretama siis rohkem, et võita sinu täringuviset. Veeretan esialgu seda ühte täringut. Kui tuleb 3 või vähem, siis järelikult ma võita ei saa sind kuidagi. Näe viis tuli. Küll nüüd on põnev. Kui nüüd veeretan 5 või rohkem, siis on kas viik või mina võidan. Naljakas kui viik tuleb, onju? Siis saame uuesti veeretada. Oi näe. KUUUS. HAHHAHAHAHHA. Mina võitsin täringuviske. Hmmmmm.... Kas alustan või mitte. Hmmmmm.... Raske otsus. Mida sa mängid muidu?.....“

Stop. Milleks siukest jama vaja? See on küll üks markantne näide, kuid uskuge mind. Sellised dialoogid on sagedamad kui arvate.

Täringut viska paki segamise ajal. Proovi neid mitte loopida vihaga üle laua. Täringute põrandalt korjamise peale kulub hulk aega.

Vilunud mängijana oled sa juba ammu selgeks teinud, kas su pakk tahab alustada või mitte. Kui ei tea, siis kehtivad kuldreeglid:

• 98,9 % constructed pakkidest tahab alustada.
• 90 % draftipakkidest tahab alustada.
• 80 % limited pakkidest tahab kaarti tõmmata.
• 100% 2hg pakkidest tahab tõmmata.

Ehk kokkuvõtvalt.

Veereta täring. Vastane veeretab täringu. Sina võidad. Otsustad. Purgis.
Võttis aega 3-5 sekundit, mitte minut või kaks.

Ajavõit ~1 min (ja ma ei liialda).

Kui sul on sügav Kinderschtube, siis viisakuste vahetamine ja teretamine on ..... viisakas. Kui sa oled aga hardcore tuus ja äge võistlusmängija, siis tegelikult on sul täiesti savi, kas sul on vastas Vjatšeslahv Muhhina või Tamiyo Mura-kas. Sinu eesmärk on ta purustada ja edasi liikuda. Viisakuste vahetamine raiskab ainult aega.


V Mulligan

Vilunud mängijana sa peaksid teadma, millised on kindlad mulligani käed. Näiteks 7 maad 0 spelli või vastupidi.

Sa ei pea etlema ja ohkama ja vaatama, mis spellid sul käes on jne. Segasid paki. Võtsid 7 kaarti. Näed mikrosekundiga, et käes on 7 maad ja 0 spelli (või vastupidi). Hopsti lükka kohe käsi pakki ja kuku segama. Ühma ka vastasele: „mulligan,“ et ta ikka saaks aru.

Saad uuesti sama kasuliku käe: 6 maad ja 0 spelli või vastupidi. Jällegi ei ole tarvis ohkima hakata ja oma ebaõnne elulugu vastasele jutustada. Hopsti kiirelt uuesti kaardid pakki. Sega kasvõi rohkem, aga ära virise.

Samuti ei pea sa järgmist 5 kaarti radioaktiivsetevastaste kaitsevahenditega ettevaatlikult paki pealt lauale tõstma, kaheldes nende ebastabiilsuses. Ei. Võta samamoodi kiirelt need mulliganitud 5 kaarti nagu sa võtsid esialgsed 7.

Reeglite järgi peaks mängijad „koos“ ütlema, kas mulliganivad või mitte. Kui on kindel laks mulligan, ei ole vaja teatraalselt oodata, kas vastane jätab oma käe või mitte. Raiskad ainult aega.

Paki segamise ajal vaata vastasele otsa ja küsi uurivalt, kas ta jätab või mitte. Ära tal liiga kaua ka mõelda lase.

(Ära enne võta ka uusi kaarte, kuni vastane on otsustanud, kas teeb mulligani või mitte. Vaevalt, et keegi tänapäeval nii käitub, aga mine tea.)

Kui pead mõtlema, kas teha mulligani või mitte, tee seda hoolikalt. Siin ei tasu kiirustada. Kiiremale otsustamisele aitavad kaasa järgmised asjad:

• Oma paki tundmine. Tee endale selgeks, milline on hea, väga hea või käib kah alguskäsi ja milline täiesti mängimatu.
• Formaadi tundmine. Kas on kiire või aeglane limitedi formaat? Milliseid pakke võid oodata consctructed mängus?
• Vastase paki tundmine. Tead, mida vastane mängib. Seega saad kiireid järeldusi teha, kas su alguskäega on võimalik alustada või mitte.
• Kas alustad või tõmbad. Minu kogemuste põhjal on sageli kergem võtta mulligan või jätta käsi, kui vastane alustab ja sina oled kaarditõmbel. Ehk kui sa kahtled, siis mõtle, kas sa oled tõmbel või alustad.

Mulliganimise kohta on kirjutatud mitmeid artikkleid. Äkki keegi teeb seda siin ka. Mina mitte, sest mulliganida ma lihtsalt ei oska.


Ajavõit: raske määratleda, kuna vahel lihtsalt peab hoolikalt mõtlema, kas teha mulligani või mitte. Kui aga kogu näitemäng ära jätta, siis mingi ~1 min ikka võidab.

VI Esimesed käigud

Esimesel kolmel käigul, ei toimu reeglina mitte midagi ja kui toimub peaks seda tegema kiiresti. Kui sa just ei mängi Ponder suguseid kaarte. Siis võib jah pisut aega kuluda.

Muidu peaks mängu algus käima nii:

1. Forest, Birds of Paradise. Go.
1. Island. Go.
2. Forest. Dungrove Elder. Go.
2. Swamp. Cruel Edict. Go. (Vastane säkkab kiirelt Bop’i. Sina andsid juba märku, et lõpetasid käigu).
3. Forest. Blanchwood Armor. Attack. Go. (Sina märkisid juba elusid siis, kui nägid Blanchwood Armorit lauda tulemas, sest mitte midagi muud sa teha ei saanud.)

Suht loogiline ja lihtne onju?

Millegipärast aga võib näha palju sellist mänguviisi:

1.Forest. Oum ... ööööö .... mmmm ... Tap.... mmmm ... Birds of Paradise (nüüd segab ta kaarte käes ringi närviliselt). Go.
1. Mõtled pisut. Vaatad närviliselt Bopi. Tõmbad aeglaselt kaardi. Mõtled. Poetad ettevaatlikult Islandi lauale. Go.
2. Samasugune aeglane tõmme. Täpib Bop’i. Täpib foresti. Untapib mõlemad. Mõtleb pisut. Käib Foresti. Mõmmm ... ööö ... ööööö ... äääää. Dungrove Elder. Segab veel kaarte käes närviliselt. Go.
2. Nüüd sa oled eriti närvis. Vastasel juba 2 kolli ja sul ainult Island. Mida sa küll nüüd teed? Mõtled, mis oleks parim kaart tõmmata. Praegu. Mõtled hoolega. Tõmbad ettevaatlikult. Krt. Swamp oli. Sul oli juba Swamp käes. Neetud. Mida nüüd? Mängiks selle Swambi? Paha ju ei tee. Tavai. Oh õudust. Mis ma aga nende kahe kolliga peale hakkan? Mul on käes 1 kahemanane spell ja ülejäänd ländid ja viiemanased. Mida ometi küll teha? Ah mängime selle kahemanase. Või äkki hoiame hiljemaks? Või mängin nüüd. Või äkki hiljem?

Ja nii tehakse. Ausalt.

Jäta meelde:

• Kui sul midagi mängida ei ole. Anna käik üle. Ära raiska aega.
• Kui sul on valik ainult üks asi mängida, siis mängi see (või mitte) ja anna käik üle. Ära raiska aega.
• Kasuta neid tarkusi terve mängu jooksul.

VII Mängu käik.

Ülejäänud mängu käigud peaks olema kiirelt ent hoolikalt läbi mõeldud, sujuv ja õlitatud. Kui mitte isegi graatsiline. Reaalsuses tehakse aga väga imelikke liigutusi.

1. Vastase käigu lõpp/Untap

Vastane annab käigu üle. Sina mõtled pisut. Untapid. Tapid tagasi, mis sa oled tappind. Veel untapid. Tapid veel tagasi. Mõtled pisut. Ja siis sõnad: „Käigu lõpus......“. Ja mängid Lightning Bolt vastase looma. Mõttetu ajaraisk.

Tee plaan. Kui vastane punnitab ja mõtleb, siis sina sina mõtle kaasa, mis on su valikud ja kas neid teha. Teoorias peaks see plaan juba sul olemas olema, kui sa ise käigu üle andsid.

Igatahes peaks olema nii:

Vastane annab käigu üle. Sinu poolt tuleb juba valmismõeldud Lightning Bolt. Ootad viisakalt resolvimist ja juba untapid.

2. Upkeep

Siinkohal tuleb ettevaatlikum olla tegelikult. Kui midagigi triggerib või mängitakse/kavatsetakse mängida, siis võta paar hetke aega ja ära torma kaarti tõmbama.
Kui aga tõesti midagi ei toimu või ei saa toimuda, siis peaksid sa põhimõtteliselt poole Untap ajal Draw Step minema.

3. Draw Step

See on see koht kus kõige rohekm aega veedetakse:
• enne tõmmet segatakse närviliselt kaarte käes.
• sõrmitsetakse kergelt ja mõtliku pilguga kaardipaki pealmist kaarti.
• piilutakse ettevaatlikult pealmist kaarti.
• liigutatakse kätt härja ila venimise kiirusel kaardipaki poole ja suure ohke saatel tõmmatakse see.
• oodatakse topdecki. Vaadatakse kavalalt vastase silma ja tehakse pikk dialoog läbi, mis-siis-küll-juhtub-kui-ma-vot-selle-kaardi-tõmban teemal.
• imetletakse pikalt äsjatõmmatud kaarti nigu oleks sellele tissid külge kasvanud.
• vaadatakse vastikusega äsjatõmmatud kaarti nigu oleks keegi sellele sittunud.

Jne jne.

Sa tunned oma pakki. Sa näed, mis laual toimub. Sul on plaan. Tõmba lihtsalt kaart. Pane see kätte. Vaata kaarti.

Hoidsid just mõned(kümned) sekundit aega kokku.

Topdeckimine.

Sa tead, et sul on ainult paar kaarti, mida sa saad tõmmata, et näiteks vältimatut eesterendavat surma trotsida. Sa ei tohiks mõelda pikalt, mis see kaart on. Vähemalt mitte draw stepi ajal. Draw stepi ajal tõmmatakse. Vastase käigu ajal mõeldakse.

Ära mängi Mavericki. Sa ei suuda Poti Ässa paki peale võluda. See kaart on sul juba paki peal. Ta ei muutu. Tõmba ja pista see kätte. Mäng võib kujuneda veel pikaks.

Kui ootad mingit Wrath või Angel of Serenity effekti, võid ju pisut teatraalsust lubada ja kätte panemise asemel kaardi otse lauale lajatada. Nii on ju kiirem.

Kui ootad mingit Fog’i või muud trikki. Tõmba kaart ja anna üle.

Kui sa EI TÕMBA seda ainust kaarti, mis sind päästa annaks, siis ANNA KOHE ALLA. Sa pead ühe või kaks mängu veel ju mängima. „Võidelda tuleb lõpuni“ on kõige lollim lause, mida mägicus kasutatakse, kui on teada fakt, et sa mitte midagi tegelikult teha ei saa.

4. I Main Phase

Sul oli plaan. Näitaks rünnata ja valu teha. Tõmbasid kaardi.

Kui tõmmatud kaart ei saa kuidagi su plaani aidata, siis järgi plaani. Kui see aitab kuidagi su plaani (saad kolli tugevamaks teha, Haste’iga koll lauda, vastase kolle eest ära hävitada jne), siis mõtle pisut plaan ümber.

Oleneb konkreetselt, mida sa tõmbad.

Muidu võiks aja kokkuhoiu mõttes järgida stampliigutust: Tõmba. Ründa/Mängi kaart või Mängi kaart/Ründa. Go.

5. Combat

Combatis peab kümne piires arvutama. Kes teeb seda kiiremini, kes aeglasemalt. Kiirustada ei tohiks siin. Võib maksta mängu.

Üldjuhul aga jällegi. Sul oli plaan. Tekkis vastase käigu lõpus. Näiteks jääda kaitsesse või rünnata.

• Tõmbasid midagi, mis plaani ei saaks muuta/aidata. Järgi plaani.
• Tõmbasid midagi, mis plaani muudaks. Tee uus plaan.
• „Kui kahtled, keera loomad külili ja vaata mis juhtub.“

Alfa-strike.

Millegipärast sa otsustasid, et pead ründama kõikide loomadega: viimane võimalus võiduks, käes wrath effekt, mingi muu trikk plaani jne.

Väga sageli jäädakse siinkohal mõtlema, kuidas vastane blokib, mis vastane teha võib jne. Las vastane mõtleb. See pole sinu asi enam. Sina juba otsustasid kõigiga rünnata. Tee seda siis.

6. II Main Phase/End Phase

• Kui sa plaanisid, midagi mängida, siis tee seda samal ajal, kui elupunkte märgid.
• Kui sa ei plaani midagi mängida, siis anna käik üle samal ajal, kui sa elupunkte märgid.

7. Vastase käik

Plaani oma järgmist käiku. Muuda plaani vastavalt sellele, mida vastane teeb. Ei ole vaja terve vastase käigu ajal talle otsa passida ma-vaatan-sind-ja-tean-su-telli-ja-su-pokerface-on-kasutu pilguga.

Loomulikult ära mattu liiga sügavalt oma mõtetesse. Jälgi ka mida vastane teeb. Ta võib teadlikult või tahtmatult sohki teha.

Kui plaanisid vastase käigu ajal tema kolli tappa, spelle counterdada, kaarti tõmmata jne, siis ära unusta seda teha.



VIII Kuidas harjutada kiiremini ja paremini mängima?

Kiire vastus. Hakka MTGO’d mängima.

• Saad aru kui väärtuslik on aeg. Nii mõnedki MTGO algajad kaotavad mõned mängud, kuna aeg saab otsa.
• Mees, sa ei tea kui kiiresti sa täringut viskad, kaarte tõmbad, untapid jne.

Või teine variant. Palka endale kubjas, kes sulle iga vale liigutuse ja molutamise eest piitsaga virutab ning prääniku ise alati ära sööb.

Raske on oma mängimismaneeri muuta. Võiks öelda, et võimatu? Kui sulle aga käivad närvidele teiste mängijate vihased pilgud ja silmade pööritamised, kui nad trobikonnakesi sinu mängu vaatavad, mis on juhtumisi viimane mäng ja ammugi üle aja läinud.... siis äkki võiks ikkagi midagi parandada.

Kui sul on sellest kõigest savi ja sa mängid ikka just nii aeglaselt ,kui tahad... Noh sinu jaoks on kohtunikud, kes karistusi selle eest jagavad.


Loodan, et vähemalt keegi leidis siit midagi kõrva taha panemiseks. Tänan Taavit, Mikku, Antsu, Vilgot, Andrest, Neemet ja kõiki muid aeglaseid ja/või OCD all kannatavaid mängijaid, kes olid mu mõttes seda jampsi kirjutades.



Viimati muutis rawen; 26.10.2012 08:45:59.

Toormoos
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: rawen] #129870
26.10.2012 08:19:04
26.10.2012 08:19:04
Liitus: Mar 2002
Postitusi: 424
Tartu
haden Väljas
kohtunik l1
haden  Väljas
kohtunik l1
Liitus: Mar 2002
Postitusi: 424
Tartu
Selline on postitus, mis paneb mind "Like" nuppu otsima. Hea töö!


kohtunik
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: haden] #129871
26.10.2012 08:27:19
26.10.2012 08:27:19
Liitus: Sep 2005
Postitusi: 3,338
Tallinn
Jay-N Väljas
pealik
Jay-N  Väljas
pealik
Liitus: Sep 2005
Postitusi: 3,338
Tallinn
Tore, et sellist lahedat lugemist vahepeal teha viitsitakse.

Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: rawen] #129872
26.10.2012 09:25:10
26.10.2012 09:25:10
Liitus: May 2002
Postitusi: 5,209
Tartu
volberg Väljas
kohtunik l1
volberg  Väljas
kohtunik l1
Liitus: May 2002
Postitusi: 5,209
Tartu
Üldiselt olen nõus selle meelsusega millega see lugu kirjutati ning paljude nõuannetega sammuti. Näiteks siin Yorkis on päris suur osa mängijaid kellele meeldib sihukest enne mängu juttu puhuda ja muidu molutada. Kõige hullem komme on see, et peale matchi lõppu võetakse oma Commanderi pakid või vahetusalbumid välja, aga tulemust ei anna kumbki ära, teinekord läheb 10-15 peale viimase matchi lõppu aega enne kui uus raund tuleb.

Samas mõnele asjale tahaksin veidi vastuvaielda või vähemalt avada teist vaatenurka. Esiteks, see paar esimest käiku, kiirelt ja osavalt sulle-mulle-sulle. "Kui sul midagi mängida ei ole. Anna käik üle. Ära raiska aega." - mõte õige, aga mina olen korduvalt mänginud inimeste vastu, kes eeldavad, et mul ei ole midagi mängijad ja võtavad käigu vastu ja hakkavad oma asjadega pihta enne kui ma tegelikult lõpetanud olen. Ja see ei ole minu arvates hea komme.

"Kui sa EI TÕMBA seda ainust kaarti, mis sind päästa annaks, siis ANNA KOHE ALLA. Sa pead ühe või kaks mängu veel ju mängima. „Võidelda tuleb lõpuni“ on kõige lollim lause, mida mägicus kasutatakse, kui on teada fakt, et sa mitte midagi tegelikult teha ei saa." - See oleneb väga tugevalt sellest, milles olukord seisneb ja kelle vastu mängid. Tõsi, kui võitmiseks on vaja vaid oma loomad külili keerata, siis jah. Aga kui mängu situatsioon on veidi keerulisem või vastas on mängija, kes veidi kogenematu, siis pole mõtet temast targem olla. Ma olen mitmeid mänge võitnud nii, et ei anna alla ning mu vastane ei suuda lauas olevat võitu näha või ära kasutada või hakkab kartma minu mingit trikki ja teeb vea vms. Seega see soovitus ei saa kehtida alati ja tingimusteta.

Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: rawen] #129873
26.10.2012 09:51:35
26.10.2012 09:51:35
Liitus: May 2002
Postitusi: 5,209
Tartu
volberg Väljas
kohtunik l1
volberg  Väljas
kohtunik l1
Liitus: May 2002
Postitusi: 5,209
Tartu
Tsiteeri
Ei ole olemas, kiired ja aeglaseid pakke, halbu ja raskeid match-up’e. On vaid aeglased mängijad.

Ja selle kohta tahtsin öelda, et viimaselt PT'l annab Nassifi ja Laxi feature match hea näite. See oli viimane neljast feature matchist, mis lõppes. Tõsi Nassif mõtles korduvalt pikalt ja sai selle eest isegi noomida, aga point on selles, et kui mäng üldse kestab 10 käiku (ja see on ette teada, et umbes nii pikalt läheb) siis igal käigul on mängu lõpptulemuse osas palju suurem kaal. Seetõttu neil käikudel pikemalt mõtlemine on igati loogiline ja vajalik.

Samamoodi oli mul Legacy's hiljuti juhtum, kus esimene mäng kestis täpselt 10 käiku ja kokku võttis see veidi üle 10 minuti. Mina mängisin Burni, vastane Mavericki. Minu plaan oli selge ja ühesunnaline ning palju valikuid polnud. Samas temal oli üsna keeruline ülesanne välja mõelda, kuidas mitte kaotada ja ta pidi olema hoolikas, sest oli teada, et mäng kaua ei kesta ja seega iga liigutus moodustas kogu mängust suurema osa kui mõni mäng, kus mõlemad saavad 15-20 käiku.

Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: volberg] #129874
26.10.2012 10:01:22
26.10.2012 10:01:22
Liitus: Feb 2003
Postitusi: 2,880
tallinn
chew Väljas
pealik
chew  Väljas
pealik
Liitus: Feb 2003
Postitusi: 2,880
tallinn
ma nõustun, et vahel (keerulisemates olukordades) on siiski õige veidi mõelda, kuid tõepoolest - mõndadel meie mängijatel on kombeks eriti ebanormaalselt kaua venitada, kui midagi eriti mõelda pole ja mulle käib see samamoodi pinda, kuna ma ise olen üsna kiire mängija. pabermägicus on normaalse kiirusega mängides raske liiga räigeid vigu ka teha, nagu onlines misclickides, vms. nii et ärge mökutage ja käige oma spell lauda.

Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: rawen] #129875
26.10.2012 12:50:34
26.10.2012 12:50:34
Liitus: Oct 2002
Postitusi: 8,161
Keila?
jott Väljas
peaaegu maailmameister
jott  Väljas
peaaegu maailmameister
Liitus: Oct 2002
Postitusi: 8,161
Keila?
Ma ytlen ka miskit.

Iga inimene peaks endale teadustama, et viik on siiski kaotus. Viiki peab sama palju valtima, kui kaotust. Kui sa oled juba viigi teinud, tuleb ilmselt 1 veel ja sul on sitem tulemus, kui sellel, kes 1 voitnud, 1 kaotanud.

Kui teil on tohutult moelda vaja, siis arge istuga tollakil, kui vastase kaik on ja ta oma asju teeb. Moelge siis juba valja asjad.

Ma ei hakka yhegi patsi poindiga vaidlema, sest yldjoontes on koik tosi aga, on mingid situatsioonid, kus need asjad ei kehti. 99% ajast ei ole selline situatsioon. Koige kahtlasem on see, et enne seda, kui vastane otsustab mulligani asja, peaksid sina otsustama, kui on kidnel mulligan. Sellega pole ilmselt 100% nous.

Sellist kirjutist oli vaja. Ilmselt oleks minu poolt tulnud kunagi veidi igavamalt ja lyhemalt, kui pats poleks kirjutanud, nii et kipa.


P.S. Ma tegin oma viimase mitte-ID viigi 2010 Veebruaris Thomase vastu.


...ja siis läks gp põlema.
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: jott] #129876
26.10.2012 12:56:00
26.10.2012 12:56:00
Liitus: Jul 2003
Postitusi: 8,657
Tallinn
Kaupo Väljas
kohtunik l2
Kaupo  Väljas
kohtunik l2
Liitus: Jul 2003
Postitusi: 8,657
Tallinn
Tsiteeri

P.S. Ma tegin oma viimase mitte-ID viigi 2010 Veebruaris Thomase vastu.


Nõrk!
PTQ Honolulu - 17 detsember 2005


For each spell, there's a COUNTERspell.
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: volberg] #129877
26.10.2012 13:10:13
26.10.2012 13:10:13
Liitus: Oct 2005
Postitusi: 2,130
Tartu
MadTricks Väljas
meister
MadTricks  Väljas
meister
Liitus: Oct 2005
Postitusi: 2,130
Tartu
Hea sissekanne, olen enamusega täitsa nõus. Eriti juhul kui tegemist suurema turniiriga mitte FNM´iga jne, sest ennekõike peab magic lõbus olema ning mängijatevaheline suhtlus käib asja juurde, koos huumoriga.

Tsiteeri

"Kui sa EI TÕMBA seda ainust kaarti, mis sind päästa annaks, siis ANNA KOHE ALLA. Sa pead ühe või kaks mängu veel ju mängima. „Võidelda tuleb lõpuni“ on kõige lollim lause, mida mägicus kasutatakse, kui on teada fakt, et sa mitte midagi tegelikult teha ei saa." - See oleneb väga tugevalt sellest, milles olukord seisneb ja kelle vastu mängid. Tõsi, kui võitmiseks on vaja vaid oma loomad külili keerata, siis jah. Aga kui mängu situatsioon on veidi keerulisem või vastas on mängija, kes veidi kogenematu, siis pole mõtet temast targem olla. Ma olen mitmeid mänge võitnud nii, et ei anna alla ning mu vastane ei suuda lauas olevat võitu näha või ära kasutada või hakkab kartma minu mingit trikki ja teeb vea vms. Seega see soovitus ei saa kehtida alati ja tingimusteta.

Täiesti nõus Matsiga, endal ka võite nii tulnud.

Bluffimisel on roll magicus, sellest räägib ka Chapin Next Level Magicus, kes lähemalt lugeda tahab.

Viimati muutis MadTricks; 26.10.2012 13:11:59.

"Kui kahtled, keera loomad külili. Las vastane mõtleb." - vpl
"It's all about value." - sr
"Mul delver ei flippu." - ejv
"Soovitaks Pakki panna alati mingi 1 või 2 Manane Creature, et sul ei oleks enda teiseks kaiguks 15 elu" - Mark55
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: MadTricks] #129878
26.10.2012 13:23:50
26.10.2012 13:23:50
Liitus: Aug 2002
Postitusi: 4,059
Tallinn
rawen Väljas OP
legend
rawen  Väljas OP
legend
Liitus: Aug 2002
Postitusi: 4,059
Tallinn
Jebladi jeekam.
Õppige lugema.

Tsiteeri
kui on teada fakt, et sa mitte midagi tegelikult teha ei saa


Ma siiski ikkagi mõtlesin siin olukordi, kus näiteks keegi on täiesti kinni täppinud ja tõesti mitte kui midagi ei ole teha. Või näed, et mingit perspektiivi ei ole nagu vastasel käsi kaarte täis, elusid piisavalt ja Tamiyo embleem kah peal ja sul endal käsi tühi jne.

Olen nõus, et pingutama peab lõpuni, kui mingi võimalus on. Olen samuti ise ka hiirevi.ukarvast võidu välja imenud.

Mulligani koha pealt ... noh ma kirjutasin, et ma ei oska seda eriti.

Aga tore. Lisage aga veel mõtteid.


Toormoos
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: rawen] #129879
26.10.2012 13:36:14
26.10.2012 13:36:14
Liitus: Jul 2003
Postitusi: 8,657
Tallinn
Kaupo Väljas
kohtunik l2
Kaupo  Väljas
kohtunik l2
Liitus: Jul 2003
Postitusi: 8,657
Tallinn
Ma tegelikult hakkasin ka sellist asja kirjutama ja oli pikem jutt koos erinevate trikkide kirjeldustega jne. aga kahjuks lahkus mu eelmine arvuti elust nii, et ka antud kirjutis kadus igavikku. Eks ma millalgi kirjutan rohkem just bluffimisest ja trikkidest.

Patsi kirjutise kohta: Hüpersupervajalik. Vimpel vms. Tegelikult ma isegi annaks miskit selle töö eest sulle teinekord. Mõne natuke parema üleoleva promokaardi näiteks.


For each spell, there's a COUNTERspell.
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: Kaupo] #129880
26.10.2012 13:51:58
26.10.2012 13:51:58
Liitus: Oct 2002
Postitusi: 8,161
Keila?
jott Väljas
peaaegu maailmameister
jott  Väljas
peaaegu maailmameister
Liitus: Oct 2002
Postitusi: 8,161
Keila?
Tsiteeri
üleoleva promokaardi



“ Sa Terramorphic Expanse oled ikka siit kaart, keegi ei mangi sind, sa ei tee yldse tokeneid, miks sa yldse eksisteerid? ”

- Lingering Soulsi FNM foil kaart.


...ja siis läks gp põlema.
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: rawen] #129881
29.10.2012 01:40:55
29.10.2012 01:40:55
Liitus: Nov 2005
Postitusi: 3,082
Tallinn
P
parask Väljas
pealik
parask  Väljas
pealik
P
Liitus: Nov 2005
Postitusi: 3,082
Tallinn
Tsiteeri
Jebladi jeekam.
Õppige lugema.

Tsiteeri
kui on teada fakt, et sa mitte midagi tegelikult teha ei saa


Ma siiski ikkagi mõtlesin siin olukordi, kus näiteks keegi on täiesti kinni täppinud ja tõesti mitte kui midagi ei ole teha. Või näed, et mingit perspektiivi ei ole nagu vastasel käsi kaarte täis, elusid piisavalt ja Tamiyo embleem kah peal ja sul endal käsi tühi jne.

Olen nõus, et pingutama peab lõpuni, kui mingi võimalus on. Olen samuti ise ka hiirevi.ukarvast võidu välja imenud.

Mulligani koha pealt ... noh ma kirjutasin, et ma ei oska seda eriti.

Aga tore. Lisage aga veel mõtteid.


Minu magicu mängimise üks suurimaid ah-ha hetki oli, see kui avastasin, et kõige tähtsam otsus iga magicu mängu juures on mulliganimine.
Tõsiselt, kui sa arvad, et su mulligan on nõrk, siis googelda ja loe artikleid.(PV channelfireballis kirjutas ükskord päris hästi jne) Milleks raisata aega lampi kaotamise peale kui natukese lugemisega saaksid oma võiduprotsenti juba kõvasti paremaks?
Mulle isiklikult meeldib olla pigem agressiivne muligani tegema.

Teine asi, mis ma tahan öelda on, et mõelda tuleb kodus ja mtgos harjutades. Kui sa oled juba GPl või PTQl, siis on päris hea kui sa oled harjutanud ja kõik otsused tulevad kiiresti. Ära kunagi mine turniirile pakkiga mida sa pole vähemalt 20x mänginud jne.(vilumuse saavutamiseks, aga oleks vajalik circa 100x) (local fnm pole turniir, see on fun btw =) ).

Veel näiteks, kui ma harjutan magicut turniiriks. Siis ma õpin palju paremini, kui ma ei luba endal mitte ühtegi otsust tagasi võtta. Kui sa teed vea ja sul on harjumus oma käike muuta, siis sa õpid palju vähem ja turniiril su vastane ei luba sul enam oma otsust muuta. Sparringu partneril ma seda, aga kunagi ei keela, sest noh lahe ju harjutada ideaalse vastase vastu, palju raskem või nii ;D .

Siit tuleb järgmine point. Kui harjutad proovi otsida võimalikult tugevaid vastaseid. Kui see pole aga võimalik mängi lihtsalt palju magicut ja õpeta/seleta oma sõbrale, miks midagi teistmoodi on targem teha. BTW kui see kellegile ei meeldi, siis see on teie asi see välja öelda. Siis ausõna luban teil edasi valesti mängida, sest pole minu asi otsustada, mis kedagi teist õnnelikuks teeb.

Ahjaa, kui keegi arvab sinust kusagil olukorras teistmoodi. Siis ära jää põikpäiselt oma käigu õigsuse juurde. Vaid püüa esmalt aru saada, miks ta arvab, et tema viis on õigem ja kui sa siis mõistad, et ei sa oled targem. Vot siis oled kõva mees =D .

PS. vabandan halva keelekasutuse eest. Kui viga näed laita siis mölise ka, võibolla jääb midagi lõpuks meelde vms.

Viimati muutis parask; 29.10.2012 01:44:04.
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: parask] #129882
02.11.2012 19:53:43
02.11.2012 19:53:43
Liitus: Jan 2006
Postitusi: 744
Tallinn
-Sephiroth- Väljas
Meister 2010, 2011
-Sephiroth-  Väljas
Meister 2010, 2011
Liitus: Jan 2006
Postitusi: 744
Tallinn
Hea artikkel yle pika aja. Patsil on k6iges 6igus peale juba v2ljatoodud punktide. Kdt jobux v6tavad tefoni poole posti pealt k2est.


Roses are gray
Violets are also gray
I am a dog
Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: -Sephiroth-] #155780
20.07.2015 12:57:41
20.07.2015 12:57:41
Liitus: Sep 2012
Postitusi: 403
Tallinn
panPokemon Väljas
tegija
panPokemon  Väljas
tegija
Liitus: Sep 2012
Postitusi: 403
Tallinn
Värskendan seda olulist teemat ühe artikli uue klassikuga antud teemal:

http://www.channelfireball.com/articles/6-tips-to-play-faster/

Re: Kuidas mängida mägicut võistlustel [Re: panPokemon] #157678
22.10.2015 17:49:46
22.10.2015 17:49:46
Liitus: Jul 2002
Postitusi: 6,314
Veigo Väljas
Lorieni Boss
Veigo  Väljas
Lorieni Boss
Liitus: Jul 2002
Postitusi: 6,314
Natuke lugemist!


Ma olen hariduselt Miki Hiir
Lehekülg 1/2 1 2

Avalik jututuba
Kes foorumis on?
1 liitunud kasutajat (RasmusA), 29 külalist, ja 0 ämblikku.
Legend Admin, Moderaator, Moderaator
Täna on sünnipäev:
Oskar Ülavere
Aktiivsed oksjonid
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.6.1.1
(Release build 20180111)